JURA Impressa C5 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA Impressa C5 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Stan 29-05-2019

Perfecte koffie

Geschreven voor: JURA Impressa C5

Heb het apparaat nu 6 jaar, 1 x een storing gehad, gelukkig binnen de garantie. Uitstekende maling en gemak. Nooit meer iets andres!

Pluspunten

• Waterreservoir
  • Kwaliteit

Minpunten

• Regelmatig reinigen en ontkalken

rouschop 07-06-2013
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Ben in het geheel NIET TEVREDEN over de toch niet goedkope Jura espresso automaat, had hoge verwachtingen.
Na enkele maanden al een reparatie, en dat is zo 6.5 jaar doorgegaan , ook maakt de automaat veel kabaal en de terugkomende kosten m.b.t. filters en tabletten zijn vrij hoog.
Onlangs weer terug omdat de koffiemaler stuk was,kosten € 181.-, zelfs de monteur vond dit niet normaal. Heb nu een kostendossier aangelegd en contact opgenomen met JURA NEDERLAND, om dit eens onder hun aandacht te brengen, zij zouden dit bekijken, NIETS MEER VAN JURA VERNOMEN!
Kortom, dit is voor mij de laatste Jura espresso-automaat en beslist niet aan te raden

awarnach 13-02-2015

Helemaal niets meer gehoord?

Heb zelf ook deze Jura ruim 4 jaar geleden gekocht. Altijd met volle tevredenheid gebruikt. Totdat hij storingen ging geven. In juni 2014 nog voor €203 laten repareren. Recent deed 'ie niets meer na vervangen filter. Naar de winkel gebracht. Daar deed hij het gewoon. Nu is de maler waarschijnlijk kapot. Reparatie kost €180. Ik denk dat ik 'm maar weg doe en een goedkoper alternatief zoek.

kaatmossel1 28-02-2012
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Na 11 jaar een saeco magic de luxe te hebben gehad, zijn we overgestapt naar de jura. Voornamelijk omdat de grootte van waterreservoir en mogelijkheden die wij gaan benutten erop zitten.
Tot volle tevredenheid!!! Top.

Sergio39 13-01-2013

Beste.

Hoe is de temperatuur van de koffie? Is deze heet genoeg?

Bedankt voor uw reactie.
mvg
Serge

diana 1970 25-10-2011
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

ik ben sind een aantal weken de gelukkige eigenaar van een c5 platinum met de energy safe hiervoor een bosch gehad met erg veel plezier maar tegen deze jura kan de bosch niet op.
over de duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven maar weet wel dat deze mach.minder schoonmaak beurten nodig heeft kortom een top machine

roel2051 20-10-2011
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Ook bij mij was de koffiemolen reeds na een jaar kapot. Uiteraard ook net na de garantie. Reparatie € 149,=. Daarna geen problemen gehad, maar de kosten van onderhoud zijn wel erg hoog. Een kopje koffie wordt zo wel duur!

diana 1970 25-10-2011

bij mijn weten geeft de jura 25 maanden fabrieks garantie dus zou deze reparatie gewoon garantie moeten zijn

roel2051 25-01-2013

Na de eerste reparatie zijn er geen problemen meer geweest. Het apparaat voldoet goed. Koffie is heet genoeg. Overigens vallen maalschijven van de molen buiten de garantieperiode van 25 maanden, omdat de schijven aan slijtage onderhevig zijn. Wel heeft men ons bij de reparatie gewaarschuwd niet te vette bonen te gebruiken. Dit heeft een negatieve invloed op de levensduur van de schijven.

Sergio39 24-01-2013

Hallo Roel,
Ben je nog tevreden over deze machine?
En is de koffie goed heet?

Alvast bedankt
mvg
Serge

Wim badoux 19-10-2011
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Na 3 jaar in januari 2011 groot onderhoud gehad,prijs 209 euro.
Het is nu oktober en nu blijkt de koffiemolen kapot,kosten, 149 euro.
Valt net buiten de garantie van de vorige reparatie,pech of slecht apparaat?
Heb weinig vertrouwen in de duurzaamheid van de JURA.

Josepha02 12-05-2011
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Wij hebben sinds 1,5 jaar een Jura koffiemachine. Bij de voorgemalen koffie werkt hij niet goed. De koffie komt druppelsgewijs in het kopje, vaak raakt de machine ook oververhit. Hierover inmiddels 3x contact gehad met Jura. Volgens hun ligt het aan het soort koffie en niet aan het apparaat. Vervolgens verschillende soorten andere koffie geprobeerd, echter steeds hetzelfde probleem. Jura weigert te komen, hoewel er nog steeds garantie op het apparaat zit. Misschien wachten ze met oplossen tot de garantie verlopen is?? Waardeloos! Hiervoor hadden we een Saeco, deze heeft het ruim 5(!) jaar uitstekend gedaan. We hebben dan ook enorm spijt van de keuze voor een Jura. Volgende keer weer een Saeco...

Lukas72 27-07-2010
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Nu 3 maanden in bezit en zijn zeer te spreken over deze C5. Goeie koffie kan geen senseo tegen op. Moet wel vaak waterreservoir/koffiebonenbak/lekbak legen. Als je een bakkie wil zetten knippert er altijd wel weer een lampje.
Ik heb gebruik gemaakt van de waterfilter, maar wat zijn die Jura dingen duur evenals kalktabletten en reinigingstabletten. Tip: ga op zoek naar alternatieven. Waterfilter mee stoppen en gewoon ontkalken met goedkope tabletten. Overal tekoop. Alternatief voor reinigingstablet, maak een vaatwastablet tot hetzelfde formaat als meegeleverde juratablet.
Werkt prima en kost niets. Het gaat er om dat koffieaanslag verwijderd word. Nou dat doet een vaatwastablet erg goed.
Op deze manier heb je toch een goedkope manier van reinigen. Als je alleen de Jura producten zou gebruiken is 100 euro niets op jaarbasis. Ik verbruik nu dus 6 euro voor ontkalking en een beetje voor een vaatwastablet. Apparaat geeft geen krimp en blijft geweldig mooi schoon. Wees niet bang voor storingen waar Jura mee rept. Gewoon geld in je zak houden en uitgeven aan lekkere koffie. Daar heb je wat aan.

Liefhebber17 09-11-2011

Ontkalken is ook helemaal niet nodig. Heb mijn Saeco nu 4 jaar en 1x in reparatie maar dat had niets met ontkalken te maken. Mijn idee werd onlangs bevestigd door een onderzoek (weet niet meer waar, consumentebond?) dat ontkalken voor wasmachines ook helemaal niet nodig is vanwege het zachte water in grote delen van Nederland. De machines zijn duur genoeg, gewoon gebruiken tot deze stuk gaat en dan weggooien en een nieuwe kopen.

AvdW66 18-06-2010
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

wij hebben deze machine nu een half jaar en zijn erg tevreden. door de grootte van de reservoirs is het heel makkelijk en snel om een kop koffie te maken.
Het enige echte nadeel vind ik de weerstand die de draaiknop heeft om melk op te schuimen. Dit gaat redelijk zwaar. mijn dochter van 8 heeft moeite om deze om te draaien en weer terug te draaien. Ook met natte handen is hij lastig te verdraaien. Verder zou de koffie wat heter mogen. Kopjes voorverwarmen is vaak net te veel werk.........
Het reinigen gaat goed, alleen de tabletten zijn ook niet echt goedkoop.
al met al toch een goede keus geweest om deze machine te kopen.

Tsteemers 11-03-2010
Geschreven voor: JURA Impressa C5

ik heb de JURA C5 nu 3 jaar in gebruik, en ik vind het nog steeds een top apparaat.

Afgelopen week voor het eerst problemen mee gehad, maar na 7800! kopjes koffie was ie gewoon toe aan een service beurt. kosten: 150 euro voor volledige revisie.
ik vind dat een acceptabel bedrag voor zoveel plezier, van echt lekkere koffie.

zelf gebruik ik nooit een water filter, maar ontkalk het apparaat, zodra dit aan gegeven word.

zoals gezegd: prima apparaat, heerlijke koffie (hangt wel af welke bonen je gebruikt)en prima gebruiks gemak.

hayox 02-01-2010
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Prima machine. Hiervoor een Nespresso van Siemens gehad die ook prima werkte maar erg duur werd (ongeveer 10 kopjes per dag verbruik). Deze Jura heeft nog echte draaiknoppen in plaats van diverse digitale toetsjes, voor ons de reden om voor dit simpelere model te kiezen.

de melkopschuimer is erg makkelijk en goed, en tot nu toe de beste die we op een koffiemachine hebben gehad. Geen probleem dat dit niet volledig automatisch gaat.

Wij gebruiken bonen van Australian (het chocolade/ijs merk, verkrijgbaar bij groothandel) voor de lekkerste koffie.

VRAAG: hoe kun je de sterkte van de koffie "vastzetten"? Wij draaien nu voor elk kopje de sterkte regelaar volledig naar rechts (3 lichtjes). Kan dit gewoon ingesteld worden?

We hebben de C5 nu 1 jaar. Geen problemen ondervonden. Schoonmaken en ontkalken gaat eenvoudig. Hopelijk blijft dit ook na de garantieperiode het geval.

2051OV 18-11-2009
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Ik sluit mij volledig aan bij de review van Marian46. Ook ik heb na 25 maanden problemen met deze Jura. Uiteraard net na het verlopen van de garantieperiode. Ook bij mij moest de molen worden vervangen en men heeft meteen maar de hele zetgroep vervangen. Dit alles voor het standaardbedrag van € 149,=. Ik vind dat Jura zich verschuilt achter dit bedrag, want men zegt dat de hele machine dan onderhoud heeft gehad. Mag dan wel zo zijn, maar ik ben verbruiker in de laagste categorie van Jura en dat de molen nu al de geest heeft gegeven vind ik dit topmerk onwaardig. Ik heb aangedrongen op een coulance-uitkering, maar kreeg nul op het rekest. Het worden op deze manier wel erg dure kopjes koffie!

marian46 13-10-2009
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Wij hebben dit apparaat 30 maanden geleden gekocht daar het merk in de testen er goed uit kwam.
Hiervoor een apparaat gehad dat eens in de 2 maanden terug moest ivm een mankement.
De Jura is ook een stuk duurder dus verwacht je ook een goede kwaliteit.
Hier schort het toch aan.
Na 20 maanden is hij voor de eerste keer terug geweest voor een mankement en nu een jaar later is de molen kapot.
Helaas net 5 maanden na het verstrijken van de garantietermijn. Wij moeten nu een rekening van 149 euro betalen om het probleem op te lossen. Wij vinden dit van een Top merk een slechte zaak.
Het apparaat is gebruikt volgens de beschrijving en je mag er toch van uit gaan dat zo'n apparaat toch op z'n minst 5 jaar probleemloos mee moet gaan. Verder zijn wij best tevreden, de koofie smaakt goed en het laat zich makkelijk bedienen.

rb984 31-07-2009
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Inmiddels heb ik de C5 enkele maanden in bezit. Kan niets anders zeggen dat dat het een fantastisch apparaat is. De koffie is super (Hema koffie of perla van (AH) en de mogelijkheden zijn legio.
Fraai design.
Waterfilter moet inderdaad vrij snel al weer worden vervangen (200 kopjes of na twee maanden, het apparaat geeft vanzelf aan wanneer) en de patronen zijn prijzig (€ 11,-).
Aanrader!

jack en willeke 05-01-2009
Geschreven voor: JURA Impressa C5

hiervoor al allerlei apparaten gehad maar niet een kan tippen aan deze. kost wat maar het is het geld waard. heerlijke koffie, je moet natuurlijk wel even uitzoeken wat je het lekkerst vindt. voor ons is dat Illy rood en de 2e keus is douwe egberts excellent. makkelijk te bedienen met de draaiknop. alles wordt aangegeven op de displays, je hoeft niks te onthouden. mooi apparaat. voelt degelijk aan en is dit vlgs mij ook. je moet wel redelijk vaak het waterfiltervervangen en reinigen (na ±180-200 kopjes)

samen 19-12-2008
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Na 7 jaar gebruik te hebben gemaakt van een Seaco deze keer tocg gekozen voor een Jura.

Naar ons idee de twee topmerken in dit segment van automatische apparaten.

Voordelen tot op heden na enkele weken gebruik:
- grote(re) watertank (kleine tank gaat ECHT irriteren!!!)
- erg stil
- intern element hoef je niet schoon te maken!!!
- goede hete koffie

Ondanks dat hij vanuit een pak/beker melk direct melkschuim maakt is het net geen automatische met een druk op een knop cappucino. Wij drinken beiden echter altijd zwart dus voor ons geen enkel bezwaar.

Tot nu toe erg tevreden!!!

peetje2008 04-04-2008
Geschreven voor: JURA Impressa C5 zwart

Ik vind het een super apparaat, design erg mooi, vrij stil vergeleken krups orchestro, simpele bediening, koffiesterkte per kopje zeer makkelijk te zetten dmv draai aan de knop, en niet geheel onbelangrijk voor een Jura redelijke prijs.

Ronaldje 10-01-2008
Geschreven voor: JURA Impressa C5

De C5 sinds 1 week in bezit. Ik had hiervoor Nespresso. Cupjes leken me ideaal. Was ook zo. Enkel giga duur blijkt achteraf. 2 machines van krups zijn stuk gegaan (iedere 3 jaar).

Heb de machine bij de officiele dealer gekocht, dus niet een normale winkel. Heb er 1 uur uitleg gekregen ondanks dat ik al 7 jaar een espresso ervaring heb.
Idd om de x koppen (ca 2 a 3 jaar), terug naar de dealer voor een onderhoudsbeurt. Kosten ca. 120 Euro. Beter dit dan weer een nieuwe machine.

Waar ik heel erg tevreden over ben is het opschuimen en warm water. Schoonmaken in vergelijking met voorheen is nu een makkie geworden. Even de warmwater erdoor heen en schoonspoelen onder de kraan. Voorheen een hele klus om goed schuim te krijgen en het schoonmaken was een ramp door de aangekookte melk.

Met de koffie sterkte ben ik nog zoekende. Heb de koffie van de leverancier mee, maar vind hem slapjes. Iemand ideen, maal grootte/merk koffie.

Geen nadelen, dronk al veel koffie door dat eerdere apparaat.

Roel19 07-08-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Apparaat sinds enkele weken in bezit na brede orientatie. Heb uiteindelijk gekozen voor de Zwitserse degelijkheid van Jura. De C5 bevalt prima als je geen prijs stelt op allerlei digitale mogelijkheden. Apparaat doet wat het moet doen, een goede espresso zetten. Cappucino is even uitproberen. Gebruik wel een goede soort koffiebonen. Bediening is logisch als je de handleiding goed hebt gelezen. Een aanrader!

JNE 04-07-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Het is een fijn apparaat. Een van de betere investeringen van afgelopen tijd. De smaak van de koffie is afhankelijk welk merk je gebruikt. Laatst heb ik bonen (uit Panama en Equator) gekocht, die door de winkelier zelf gebrand waren en dat was heerlijke koffie. DE bonen heb ik nog niet geprobeerd. Momenteel ben ik wel een verwende koffiedrinker geworden...

Wim.Lauret 21-06-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Mooi apparaat. Makkelijk te bedienen goeie cremelaag.
Schoonmaken is een kout kunstje.

barbara Wallerbosch 12-06-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Ik heb een Jura C5 gekregen en ben er zeer tevreden over. Het apparaat is gebruikersvriendelijk door het eenvoudige 1 knops bedieningselement, het biedt een keur aan koffievarieteiten ( espresso, cappuccino, koffie, latte Macchiatto) en is een sieraad in de keuken. De koffie smaakt lekker en geeft een heerlijk cremelaagje dat er lang op blijft zitten!
Voordeel: je geniet meer van je koffie
Nadeel: je gaat meer koffie drinken!

LeonH 29-05-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Na zeven jaar de Jura E50 gebruikt te hebben, nu deze gekocht. De smaak van de koffie valt tegen in vergelijking met de oude machine, Ik vind de koffie veel te bitter. Mogelijk is er iets niet goed met de doorloop. Het eerste kopje mislukt vaak. Dan moet ik eerst de stoomknop aanzetten om hem weer aan de praat te krijgen. De koffie loopt vaak heel langzaam door. Een grovere maling heeft niet geholpen. (een paar dagen in bezit)

Ik heb de machine inmiddels teruggebracht naar de winkel om nagekeken te worden. Daar konden ze niks vinden. Ik heb daarom Jura zelf gebeld. Die heeft de machine thuis opgehaald en een week later weer geretourneerd. Ze hebben een waterkeerring (?) en de koffiemolen vervangen en de smaak is nu een stuk beter. De espresso lijkt wel sterker te zijn dan die van mijn oude machine en sommige koffiesoorten hebben nog een licht bitter smaakje, maar met een mildere soort is de smaak nu perfect. Ik heb waardering voor de service van Jura, minder voor die van de winkel.

Houd wel rekening met de beperkte levensduur van dit apparaat (ongeveer zes jaar). maar dat geldt voor alle volautomaten.

Rubrob 13-04-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Ik ben sinds kort in het bezit van dit apparaat. Smaak is perfect. Makkelijk in gebruik, is een plaatje in je keuken. Je drinkt alleen veel meer koffie/espresso.
Koffie/espresso per kopje is helemaal goed.
Hou rekening met het feit dat bij dit soort apparaten de capaciteit van de zetgroep beperkt is en dus geen 2 sterke/normale koppen koffie in 1x kan zetten.
Zetgroep groep kan maximaal 16 gram koffie per keer aan. Wel is het apparaat op diverse manieren naar eigen smaak in te stellen.

Queen king 11-03-2007
Geschreven voor: JURA Impressa C5

Mooi vormgegeven solide apparaat met een simpele bediening. De temperatuur is goed en de smaak is super. Opschuimen van de melk gaat zeer makkelijk.
Dit compacte model van Jura is een prima apparaat voor thuisgebruik. Het doet precies wat het moet doen. Wij zijn zeer tevreden.